Kolarikorjaamo
Maalaamo
Autohinaus
Lasien tummennus
Ilmastointihuolto
Huolto
Renkaat
Ruostesuojaus
Tuulilasit
T-paita painatus
Autoteippaus
Kuusakoski Oy
|
Ruostesuojausta teemme ainoastaan lämpimänä
aikana jolloin auton alusta ja saumat olisivat mahdollisimman kuivat.
Työ aloitetaan aina auton nostamisella nosturille ja puretaan kaikki
alustan suojamuovit pois. Tällä toimenpiteellä saamme ainetta menemään
joka paikaan.
Suojamuovien purkamisen jälkeen aloitamme alustan ja koteloiden
putsauksen. Käytämme putsaukseen traktorikäyttöistä paineilmakompressoria
jolla saamme tulemaan pitkän pillin kautta suuren ilmamäärän kovalla
paineella. Tästä on se etu, että alusta ja saumat (jotka ruostuvat
ensimmäiseksi) pysyvät kuivana, mutta kuitenkin kaikki irtonainen lika ja
mahdollisesti entiset irrallaan olevat massat saadaan pois.
Vaihtoehtona on alustan pesu jonka myös pystymme tekemään. Alustan pesua
emme kuitenkaan ole suositelleet, muuten kun asiakas
voisi itse tehdä tai teettää kevyen pesun suolan poistamiseksi talven
jälkeen, vaikka pelkällä vesiletkulla
Jos alusta kuitenkin pestään paineellisesti, sen tarvitsisi kuivua hyvin.
(alusta kyllä kuivuu hyvin, mutta kotelot ja saumat eivät kuivu
vuorokaudessa nosturin nokassa vaikka auton alla olisi puhallin
puhaltamassa. Eikä oikeastaan korjaamoilla ole aikaakaan seisottaa autoa
kuivumassa.)
Puhdistuksen jälkeen alkaa koteloiden ja saumojen käsittely saumoihin
tunkeutuvalla ruostesuoja aineella. Huolellisen pohjustuksen jälkeen
voimme alkaa ruiskuttaa kulutusta kestävää ruostesuoja ainetta.
Ruiskutamme pohjan paineilmatoimisella pumpulla, jolloin saamme alustaan
paksun ja kestävän pinnan. Jos pinta ei ole tarpeeksi kuiva ei ruostesuoja
aineet tartu alustaansa kunnolla kiinni ja irtoilevat myöhemmin itsekseen.
Tämän jälkeen aloitamme alustan kokoamisen, sisälokarit ja ym.
suojamuovit.
Kokoamisen jälkeen aloitamme auton sisäosien purkamisen (oviverhoilut,
pilari muovit, takaluukun verhoilut, konehuoneen verhoilu) ja verhoilun
suojaamisen.
Ovien ja pilareiden ym. suojaus tehdään aina verhoilut purettuna, tällöin
saamme suoja aineen aina ruiskutettua ylhäältä alas asti.
Auton purkaminen on paljon hitaampaa kuin reikien poraaminen (jotka usein
vielä jätetään pohjamaalaamatta), mutta lopputulos on varmasti parempi.
Esim. ovien
sisällä on aina myös joitain suojamuoveja poikittain sisällä ja jos
tehtäisiin oveen vain reikiä joista suoja aine ruiskutetaan niin on suuri
vaara että pillin pää osuu muoviin eikä mene kun 20cm oven sisälle.
(asentaja tuskin kehtaa tehdä toista reikää viereen ja kokeilla uudestaan.
Nämäkin tapaukset on nähty ovia purettaessa, nätti tarra lasissa että on
suojattu, mutta kun ovi puretaan niin ainetta ei oven sisällä ole kuin
"haju".)
Suojauksen jälkeen alkaa ovien ym. huolellinen kokoaminen.
Jotta asiakas voi tulla auton noutamaan täytyy auto vielä siivota.
Sisäsiivous suoritetaan aina ensimmäiseksi, jonka jälkeen auto pestään
vielä ulkopuolelta.
Otamme autosta kilometrin ylös ja täytämme huoltokirjaan merkinnän
ruostesuojauksesta omistajan / tulevien omistajien tiedoksi.
Meiltä ei toistaiseksi vielä saa lasiin tarraa, mutta eipä se tarra missään
takaa että suojaus olisi tehty huolella.
         
  
       
   
sivu päivitetty 12.07.2010
|






|